جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

معرفی انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت

یکی از پرکاربردترین بخش های کابینت ها، دستگیره های آن‌ها است. دستگیره ها وظیفه باز و بسته کردن کابینت و کنترل آن را به عهده دارند. از سوی دیگر می‌توانند به سادگی بر روی زیبایی ظاهری کابینت ها نیز تاثیرگذار باشند. به همین دلیل باید در زمان خرید دستگیره کابینت به نکات بسیار مهمی توجه کرد. یکی از نکات مهم در زمان خرید، توجه به انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت است. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، باید به صورت کامل به این نکته توجه داشته باشید. با سام یراق صنعت در این مقاله همراه باشید تا در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت

دستگیره‌های کابینت را می‌توان یکی از پرکاربردترین تجهیزات و یراق آلاتی دانست که در هر خانه وجود دارد. به کمک این تجهیزات است که می‌توان به سادگی درب کابینت ها را باز و بسته کرد. از این رو تاثیر زیادی بر کارایی کابینت ها خواهند داشت. از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که نصب آن ها روی کابینت ها، این قابلیت را دارد تا بر روی جذابیت بصری آن ها نیز موثر باشد. به همین دلیل در هنگام انتخاب دستگیره کابینت، باید وسواس و دقت زیادی به خرج دهید.

اگر برای خرید این محصولات سری به بازار بزنید، با انبوهی از دستگیره ها با سایزها، اندازه ها و طرح های مختلفی روبرو می‌شود. انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت بسیار متنوع بوده و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما باید توجه داشته باشید که تنها دستگیره کابینت هایی به درد شما می‌خورد که علاوه بر داشتن سایز و اندازه استاندارد، فرم و شکل ظاهری متناسب با فضا و دکوراسیون منزل شما داشته باشند.

 

معرفی انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت جهت خرید دستگیره

products CABINET HANDLE 1055 PVD GOLD

به هر حال اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارید برای منزل خود دستگیره کابینت خریداری کنید، می‌توانید خرید خودتان را به صورت آنلاین و یا حضوری انجام دهید. در هر صورت شما باید در ابتدا بدانید که قصد خرید چه سایزی از دستگیره های کابینت را خواهید داشت. زمانی که در خصوص سایز دستگیره کابینت صحبت می‌کنیم، منظورمان فاصله بین پیچ یک طرف آن با پیچ طرف دیگر است که با میلی متر اندازه گیری و محاسبه خواهد شد. 
باید بدانید که این فاصله همیشه مضربی از عدد 32 خواهد بود. از این رو سایز دستگیره های کابینت عبارت خواهند بود از:

البته باید اشاره کرد که این سایزبندی می‌تواند به همین منوال ادامه پیدا کند.

 
سایز دستگیره کابینت سایز دستگیره کابینت
32 64
96 128
160 192
224 256
288 320
352 384
416 448
سایز دستگیره کابینت
 

چگونه سایز دستگیره کابینت خود را به دست بیاوریم؟

همانطور که اشاره کردیم، یکی از نکات مهمی که در زمان خرید انواع دستگیره کابینت باید مدنظر داشته باشید، سایز دستگیره کابینت است. سایز دستگیره کابینت نیز عبارت بود از فاصله یک پیچ تا پیچ دیگر دستگیره. بدین صورت کافی است تا در ابتدا به کمک یک خط کش و یا متر، فاصله مورد نظر خودتان را بر روی کشو و کابینت به دست بیاورید. حال اگر می‌خواهید به صورت دقیق بدانید که چه سایز و یا اندازه ای از دستگیره کابینت مناسب شما است، کافی است تا نزدیک ترین عدد به دست امده با عدد سایز دستگیره کابینت را محاسبه کنید.

 

خرید دستگیره هایی با طول استاندارد

products CABINET HANDLE 1077 PVD

بعد از معرفی سایز های استاندارد دستگیره های کابینت ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که در بازار دستگیره هایی با سایزهای متفاوت نیز وجود دارد. پس چرا از آن ها نامی برده نشده است؟ در پاسخ باید اشاره کرد که امروزه در بازار خرید و فروش دستگیره کابینت، دستگیره هایی با سایزهای نامعتبر و خارج از استاندارد نیز وجود دارد.

این دستگیره ها معمولا دارای سایزهایی مانند 5، 10، 15 و 20 میلی متری هستند. باید به این نکته توجه داشت که تعداد مدل های این دستگیره ها به دلیل مجاز نبودن سایز دستگیره ها بسیار محدود است. از این رو اگر یک بار از دستگیره هایی با سایز نامعتبر و غیراستاندارد استفاده کرده باشید، دیگر نمی‌توانید از سایر دستگیره های کابینت بهره ببرید. به همین دلیل به هیچ عنوان خرید دستگیره‌های کابینت با سایزهای غیرمتعارف را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

توجه به طول دستگیره کابینت در زمان خرید 

products CABINET HANDLE 1042 PVD

یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان خرید دستگیره‌های کابینت باید بدانید این است که طول این دستگیره ها می‌تواند اعداد متفاوتی را داشته باشد. به بیان دیگر، یک دستگیره با سایز و فاصله مثلا 416 میلی متری، می‌تواند طول های مختلفی داشته باشد. زمانی که قصد خرید یک دستگیره را دارید، باید توجه کنید که طول مورد نظر شما، با طول کابینت و یا کشو همخوانی داشته باشد.

 

خرید بهترین سایز دستگیره کابینت

products CABINET HANDLE 1080 MAB

حال سوال ایجاد می‌شود که در بین تمامی سایزهای معرفی شده برای دستگیره کابینتی، کدام یک از آن ها بهترین سایز خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد که به هیچ عنوان نمی‌توان یک سایز را به عنوان بهترین سایز دستگیره کابینت معرفی کرد. انتخاب یک دستگیره برای کابینت به فاکتورهای مختلفی مانند سلیقه و ذائقه مشتری، طول کابینت، دکوراسیون منزل و… بستگی خواهد داشت. از این رو بهترین سایز دستگیره کابینت سایزی است که بهترین کاربرد را برای کابینت شما داشته باشد.

از جمله موارد دیگری که می‌تواند در انتخاب بهترین دستگیره کابینت تاثیرگذار باشد، کارایی دستگیره ها است. به صورت کلی کابینت های مدرن تر به دستگیره هایی با سایزی بین 192 تا 320 احتیاج دارند. این در حالی است که کمدهای دیواری و یا کابینت های طویل، به دستگیره هایی با سایز بزرگتر نیاز پیدا می‌کنند. دستگیره های کوچکتر نیز برای کابینت هایی با سایز کوچکتر مناسب هستند.

 

تاثیر سایز کابینت در انتخاب دستگیره کابینت

products CABINET HANDLE 1076 KNOB PVD

حال که به صورت کامل در خصوص انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت صحبت کردیم، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایز کابینت و یا کشو نیز می‌تواند بر روی انتخاب سایز دستگیره تاثیرگذار باشد. به صورت کلی هرچه سایز کابینت شما بزرگتر باشد، به دستگیره هایی با سایز بزرگتر نیاز پیدا می‌کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای کابینت هایی با سایز کم، از دستگیره تک پیچ استفاده کنند.

اما اگر سایز کابینت شما بین 60 تا 100 سانتی متر است، بهترین سایز دستگیره برای شما 160 تا 190 میلی متر خواهد بود. اما باز هم اعلام می‌کنیم که همه چیز به سلیقه و درخواست شما بستگی خواهد داشت.

 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.